Rozmach, skala, przestrzeń, temperament ……

Malarstwo reprezentuje artystę, jego osobowość, wrażliwość, temperament i tożsamość. Niektórym artystom wystarcza jedno medium, jedna specjalizacja, w której mogą się poruszać przez całe swoje życie wypracowując sobie określony, charakterystyczny sposób tworzenia. To co mnie w sztuce pociąga to ciekawość dzieła, które ma powstać. Działam LIVE - szybko, żeby farba nie wyschła, żeby nie zgubić mojego największego momentu skupienia- kulminacji, największej energii. To działanie wyczerpujące, ale zarazem ogromna satysfakcja. Moje pomysły – etapy twórcze są wynikiem moich przemyśleń, doświadczeń, temperamentu i bardzo intensywnej pracy. Mam własną metodę zaznaczania twórczych myśli w postaci kilku prac, do których powracam po roku czy kilku latach. Zanim zakończę jeden etap, przewiduję kolejny i przygotowuje się do niego gromadząc niezbędne materiały. Często pracuję równolegle nad wieloma cyklami . Ważnym elementem mojej pracy jest interdyscyplinarność, która pozwala mi budować i rozszerzać przestrzeń malarską za pomocą wielu mediów od 2D do 3D. Moje działania abstrakcyjne przywodzą na myśl prace z gatunku site specific. Do każdego problemu staram się podchodzić inaczej. Jest to najprostsza droga do odkrywania w sobie ukrytych możliwości i zapasów nowych pomysłów. Obok tradycyjnych technik używam takich materiałów jak : taśmy pasmanteryjne, wiatr, ocieplina, śnieg , farba proszkowa, styropian, szpilki, słońce, lód. Malarstwo dotyka przede wszystkim sfer niewerbalnych i w tym tkwi jego siła. Może być ono mocne, zdecydowane i czułe zarazem. Marzena Turek-Gaś

Kontakt:
art@marzenaturek.com
marzenaturek.com